خانه چوبی تابستانی

راهنمای تعمیر و نگهداری خانه تابستانی چوبی

خانه چوبی فضاهای شگفت انگیزی هستند که مردم برای دوری از شلوغی شهرها در آن ها زندگی می کنند. اگر یک خانه چوبی دارید می خواهید ارزش زیبایی این خانه ها را حفظ کنید، نگهداری مناسب آن ها بسیار مهم است. فقط از این طریق است که می توانید ارزش پولی که برای آن صرف کرده اید حفظ کنید و در صورت فروش آن را به قیمت مناسبی بفروشید.
در این مقاله نکاتی جهت نگه داری ویلا چوبی در اختیار شما قرار می دهیم.

بازرسی

وقتی خانه نو باشد، نیاز به تعمیرات ندارد. به همین دلیل، افراد از بازرسی غافل می شوند و فقط در صورت بروز مشکل شروع به بازرسی می کنند. نیازی نیست تا زمانی که روی دیوارها ترک خورده یا کپک زده اند، شروع به بازرسی کنید. حداقل سالی یک بار نمای داخلی و بیرونی کلبه چوبی را بازرسی کنید. هنگام انجام این کار، مراقب علائم ساییدگی و پارگی باشید. فونداسیون را بررسی کنید و از استحکام آن اطمینان پیدا کنید. بعلاوه، نشتی را بررسی کنید زیرا باعث ایجاد آفات و میکروارگانیسم هایی می شود که می توانند به خانه آسیب برسانند. همچنین می تواند از طریق چنین سوراخ هایی آب نفوذ کند و در صورت نفوذ باعث پوسیدگی می شود.
بلافاصله بعد از دیدن هر مشکل سریعا آن را برطرف نمایید.. لطفاً بازرسی را به تعویق نیندازید؛ زیرا در صورت سهل انگاری مشکلات زیادی برای خانه چوبی شما به وجود خواهد آمد.همواره به یاد داشته باشید پیشگیری بهتر از درمان است.

بررسی خانه چوبی
پایه

خانه شما نمی تواند ایستاده باشد، مگر اینکه زیر زمین محکم باشد. یک بنیان محکم برای زندگی و خانه شما لازم است. به همین ترتیب، شما باید اطمینان حاصل کنید که خانه پیش ساخته را روی چیزی قرار داده اید که برای سالهای سال دراز بماند.
چرا این مهم است؟ وقتی فونداسیون تراز و ایمن نباشد، زمینه پیچ خوردگی و تاب برداشتن را هموار می کند. بنابراین چوب تا حدودی تغییر شکل می یابد و این زمانی است که شما متوجه می شوید که پنجره ها آنطور که باید بسته نمی شوند، درها مسدود می شوند، شکاف هایی در امتداد دیوارها ظاهر می شوند و چوب ها شروع به ترک خوردن می کنند.
هنگام ساخت یک پیش ساخته چوبی تابستانی، می توان به راحتی تراز پایه را بررسی کرد. اگر می خواهید خانه ای بسازید، اطمینان حاصل کنید که پایه ثابت است. بعد از اینکه خانه را روی آن گذاشتید، ایجاد تغییرات دشوار است؛ اما غیرممکن نیست. بنابراین بهتر است بررسی کنید که پایه سالم است و آیا حرکتی وجود دارد یا خیر.
همچنین، شما باید گردش هوا را در زیر خانه جریان دهید. برای انجام این کار، باید هر ماده ای اضافه ای که در پایه وجود دارد، از روی آن پاک کنید. عدم انجام این کار محیط مناسبی برای میکروارگانیسم ها ایجاد می کند که می تواند به خانه شما آسیب برساند.

سقف

سقف یکی دیگر از جنبه های مهم در خانه شما است؛ شما باید اطمینان حاصل کنید که از همان ابتدا مواد سقف آنطور که باید متناسب است. باید سقف را از نظر آسیب، مانند پارگی و ترک بررسی کنید. این کار به شما این امکان را می دهد که مشکلات را زود تشخیص بدهید و به محض مشاهده آنها را برطرف کنید. اگر این کار را انجام ندهید، با نشت هایی روبرو خواهید شد که منجر به ورود رطوبت به داخل خانه چوبی می شود. این اتفاق باعث پوسیدگی چوب می شود.
همچنین باید ناودان های خانه را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که مسدود نشده اند؛ در غیر این صورت آب موجود در آنها از دیواره ها جاری می شود. این برای خانه چوبی یک فاجعه است و شما باید به هر قیمتی از وقوع آن جلوگیری نمایید. لوله ها را کاملا پاک کنید. این کمک می کند آب بدون هیچ مانعی جریان یابد.

رنگ آمیزی

به دلیل قرار گرفتن مداوم در برابر عناصر ، خانه شما با گذشت زمان تغییر رنگ می یابد. با این حساب ، باید بعد از مدتی آن را رنگ آمیزی کنید تا به آن زیبایی زیبایی ببخشد. استفاده از دو لایه رنگ باعث پیشرفت خانه شما می شود و از آن در برابر عناصر محافظت می کند.

مطالعه بیشتر:

چگونه خانه چوبی را رنگ کنیم؟

چگونه تهویه مناسب را در خانه چوبی تابستانی خود انجام دهیم؟

 

 

 

Leave a Comment