ساخت کلبه چوبی ارزان با ارتمن پاسارگاد

بسیاری از افراد رویای ساخت یک کلبه چوبی به خصوص در شهرهای شمالی ایران را در سر می‌پرورانند؛ اما گاهی به دلیل بالا بودن هزینه‌ها مجبور به نادیده گرفتن این آرزوی خود می‌شوند. 

در این مطلب از مجله آرتمن پاسارگاد  تصمیم داریم راه‌های ساخت کلبه چوبی ارزان را بررسی کنیم. بنابراین اگر به دنبال ساخت کلبه چوبی با قیمت کم هستید، مطالعه این مطلب مختص شما خواهد بود. 

کلبه چوبی ارزان

کاهش متراژ کلبه 

یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده هزینه ساخت کلبه چوبی، متراژ زیربنای آن است. به همین دلیل از کاهش هزینه متراژ کلبه به عنوان بهترین روش ساخت کلبه چوبی ارزان یاد می‌شود. هرچه متراژ کلبه بیشتر باشد، به چوب بیشتری نیاز است و در نتیجه هزینه‌ها افزایش می‌یابد. برای کاهش هزینه ساخت، می‌توان با کاهش متراژ کلبه به اندازه نیاز، در مصرف چوب صرفه‌جویی کرد. علاوه بر این، ترکیب چوب با مصالح ساختمانی دیگر مانند آجر، سنگ یا بلوک‌های سیمانی، می‌تواند به کاهش هزینه‌ها کمک کند. با این حال، استفاده از این روش باعث می‌شود کلبه ظاهر تمام چوبی خود را از دست بدهد. 

نوع چوب 

یکی از بهترین راهکارها برای کاهش هزینه ساخت ویلا چوبی، انتخاب چوب ارزان است. چوب‌های نرم‌تری مانند کاج و صنوبر به دلیل قیمت مناسب‌تر، گزینه‌های رایجی هستند. لازم به ذکر است که برای مناطق با آب و هوای مرطوب، چوب‌هایی با مقاومت بالاتر مانند نوئل یا روسی مناسب‌ترند. 

انتخاب چوب باید با توجه به بودجه، شرایط آب و هوایی و ظاهر مورد نظر صورت گیرد. برای کاهش هزینه‌ها، می‌توان از چوب‌های بازیافتی نیز استفاده کرد. به یاد داشته باشید که چوب‌های ارزان‌تر ممکن است دوام کمتری داشته باشند، بنابراین تعادل بین هزینه و کیفیت بسیار مهم است.

انتخاب کلبه چوبی پیش ساخته 

اگر به دنبال ساخت ویلا چوبی ارزان هستید، پیش ساخته‌ها نیز می‌توانند ایده جالبی برای شما باشند. این کلبه‌ها در کارخانه‌ها پیش‌ساخت شده و سپس در محل مورد نظر مونتاژ می‌شوند. از مهم‌ترین مزایای کلبه‌های پیش‌ساخته می‌توان به سرعت ساخت بالا، کیفیت یکنواخت، عایق‌بندی مناسب و مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی، تنوع در طراحی و امکان شخصی‌سازی اشاره کرد. 

نوع سقف کلبه 

انتخاب نوع سقف در ساخت کلبه چوبی، یکی از تصمیمات کلیدی است که مستقیماً بر هزینه‌ها و عملکرد کلی ساختمان تأثیر می‌گذارد. سقف‌های شیروانی چوبی، با وجود زیبایی طبیعی و استحکام بالا، به دلیل مصرف بالای چوب و پیچیدگی ساخت، هزینه بیشتری دارند. برای کاهش هزینه‌ها، می‌توان از سقف‌های شیروانی با زیرسازی فلزی، سقف‌های مسطح یا ترکیبی از این دو استفاده کرد. عوامل دیگری مانند شیب سقف، نوع عایق‌کاری و پیچیدگی طراحی نیز بر هزینه نهایی تأثیرگذارند. علاوه بر هزینه، نوع سقف بر عملکرد کلبه چوبی نیز تأثیر می‌گذارد. سقف‌های شیروانی به دلیل شیب مناسب، از تخلیه سریع بارش جلوگیری کرده و از نفوذ رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری می‌کنند. همچنین، این نوع سقف‌ها امکان ایجاد فضای زیر شیروانی را فراهم می‌کنند. سقف‌های مسطح، اگرچه نصب آن‌ها ساده‌تر است، اما نیاز به عایق‌کاری دقیق‌تری دارند تا از نفوذ آب جلوگیری شود. در انتخاب نوع سقف، باید به عواملی مانند آب و هوای منطقه، سبک معماری کلبه و بودجه در نظر گرفته شده توجه شود.

نوع عایق کاری کلبه چوبی 

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که می‌تواند به طور مستقیم بر هزینه کلبه چوبی تاثیر بگذارد، نوت عایق‌بندی است. عایق‌کاری مناسب نه تنها از هدر رفتن انرژی و افزایش هزینه‌های گرمایش و سرمایش جلوگیری می‌کند، بلکه از نفوذ رطوبت به داخل ساختمان و در نتیجه پوسیدگی چوب نیز پیشگیری می‌کند. عایق‌های مختلفی مانند پشم سنگ، پلی‌استایرن، پلی اورتان و سلولز برای این منظور قابل استفاده هستند. انتخاب نوع عایق به عواملی همچون بودجه، شرایط آب و هوایی و محل قرارگیری عایق بستگی دارد.

برای دستیابی به بهترین نتیجه، عایق‌کاری باید در تمام قسمت‌های کلبه از جمله دیوارها، سقف و کف انجام شود. علاوه بر این استفاده از عایق بخار در سمت گرم ساختمان (داخل) برای جلوگیری از ایجاد رطوبت در داخل دیوارها ضروری است. با انجام عایق‌کاری مناسب، می‌توان از ایجاد محیطی آرام و عاری از صداهای مزاحم نیز بهره‌مند شد. به طور خلاصه، عایق‌کاری کلبه چوبی، سرمایه‌گذاری است که منجر به افزایش آسایش ساکنان، کاهش هزینه‌های انرژی و افزایش طول عمر ساختمان می‌شود.به همین دلیل از عایق‌کاری به عنوان روشی جهت کاهش هزینه ساخت ویلا چوبی یاد می‌شود. 

کلبه چوبی ارزان قیمت

توجه به تعداد طبقات کلبه چوبی 

برای کاهش هزینه ساخت کلبه چوبی، می‌توانید تعداد طبقات را کم کنید. انتخاب تعداد طبقات در ساخت کلبه چوبی مستقیماً بر هزینه‌های ساخت تأثیر می‌گذارد. کلبه‌های دوطبقه به دلیل افزایش سطح زیربنا و پیچیدگی سازه، هزینه‌های ساخت بیشتری را به همراه دارند. استفاده بیشتر از مصالح ساختمانی، به‌ویژه چوب، و نیاز به نیروی کار متخصص‌تر، از جمله دلایل افزایش هزینه در کلبه‌های دوطبقه هستند. در مقابل، کلبه‌های یک‌طبقه به دلیل سادگی ساخت و مصرف کمتر مصالح، هزینه‌های ساخت پایین‌تری دارند. البته با طراحی مناسب، می‌توان حتی در یک طبقه فضای کافی برای پاسخگویی به نیازهای یک خانواده ایجاد کرد. 

آرتمن پاسارگاد بهترین مجموعه برای ساخت کلبه چوبی ارزان 

انتخاب یک مجموعه معتبر برای کاهش هزینه‌های ساخت و ساز بسیار مهم است. همین موضوع باعث می‌شود تا به تمامی علاقه‌مندان ساخت کلبه چوبی ارزان توصیه کنیم آرتمن پاسارگاد را انتخاب کند. 

آرتمن پاسارگاد یکی از بهترین شرکت‌های فعال در زمینه ساخت انواع ویلا چوبی، پیش ساخته، روف گاردن و … است. این مجموعه معتبر می‌تواند بهترین ویلاها و کلبه‌ها را برای شما عزیزان با هزینه‌ای اقتصادی بسازد. جهت دریافت مشاوره رایگان کافی است با متخصصان ما تماس بگیرید. 

 

Leave a Comment