تهویه خانه چوبی

چگونه تهویه مناسب را در خانه چوبی تابستانی خود انجام دهیم؟

بدون تهویه مناسب در خانه های تابستانی، سلامتی شما در معرض خطر است. عدم گردش هوا در شرایطی که هوای تازه در خانه نباشد، مشهود است. اگر این اتفاق بیفتد، به احتمال سیستم تهویه هوای خانه چوبی مشکل دارد. در حال حاضر ، شما دو گزینه دارید. می توانید به دنبال یک سیستم کامل مانند آنچه در یک خانه معمولی استفاده می کنید، باشید. روش دیگر شما می توانید در دریچه ها سرمایه گذاری کنید تا گردش طبیعی هوا را فراهم کند. مورد آخر بهترین گزینه در هنگام برخورد با ساختمانهای چوبی است و این مقاله به روشن شدن این موضوع می پردازد.

تغییرات تهویه

شما به منافذی در ویلا چوبی خود احتیاج دارید؛ زیرا به شما در از بین بردن گرما و رطوبت فضای خانه کمک می کند. این اطمینان را می دهد که در فضا خانه احساس راحتی می کنید و فاقد هرگونه پوسیدگی و کپک زدن است. به ویژه هنگام استفاده از خانه به مدت طولانی، بیشتر در تابستان به این نیاز دارید. هنگام انتخاب سیستم تهویه، باید به آب و هوای محل زندگی و همچنین موارد استفاده از فضا فکر کنید. در اینجا چند گزینه ایده آل وجود دارد:

گردش طبیعی هوا

در اینجا، تهویه ناشی از حرکت هوا از طریق باد است. این اتفاق زمانی می افتد که اختلاف دما وجود دارد و هوای تازه در حالی که هوای گرم بالا می رود پایین می آید. برای این کار می توانید به ترک های طبیعی و همچنین افزودن گزینه های بادخور بیشتر به سازه اعتماد کنید.
یک مثال خوب در این مورد زمانی است که در قسمت پایین روکش کاری فاصله ایجاد می کنید. به این ترتیب، هوای سرد از زمین می تواند به درون فضا حرکت کرده و آن را خنک نگه دارد. همچنین می توانید سوراخهایی را به انتهای شیروانی سقف اضافه کنید تا به گردش هوا کمک کند.

منافذ طبیعی هزینه زیادی ندارند و در کاهش گرما، رطوبت و بو در فضا مفید هستند. همچنین، می توانید آنها را به راحتی به ساختارهای موجود اضافه کنید. نکته منفی این مسئله این است که شما کنترل زیادی در جریان هوا ندارید. برای فضاهای بزرگ، این راه حل ممکن است مطابق انتظار عمل نکند.

دریچه های بادگیر شیروانی

این دریچه ها دارای شیب های رو به پایین هستند به گونه ای که اشعه خورشید و قطرات باران از ساختار خارج می شوند. آنها می توانند از پلاستیک، فلز یا چوب باشند و به عنوان یک سیستم تهویه غیر فعال عمل می کنند. دریچه ها پایدار هستند؛ به طوری که جوندگان و حشرات نمی توانند به داخل ساختار راه پیدا کنند. شما خوشحال خواهید شد که بدانید آنها به اشکال مختلف در دسترس هستند و بنابراین می توانید آنچه برای شما مناسب است را انتخاب کنید. اگر مشغول کار رنگ آمیزی خانه چوبی هستید، می توانید روی منافذ هوا کار کنید.

 

دریچه شیروانی خانه چوبی
این دریچه ها به زیر لبه ها می روند و اکثر تولید کنندگان محصولات را با دستورالعمل همراه می کنند. آنها بر اساس حرکت باد و همچنین اختلاف دما کار می کنند. به همین ترتیب، کاملاً شبیه تهویه طبیعی هستند. نصب آنها آسان است و کیفیت هوا کلبه چوبی را تا حد زیادی بهبود می بخشند.

دریچه های دیواری

این شکل از تهویه خانه شما را در تمام فصول تازه نگه دارد. میله ها به گونه ای قرار می گیرند که صفحه نمایش ها به بیرون باشند تا اطمینان حاصل شود که اشیا وارد ساختار آن نمی شوند. همانطور که در مورد دریچه های شیروانی وجود دارد، آنها به اشکال و مواد مختلفی ارائه می شوند. همچنین، می توانید آنها را به گونه ای رنگ آمیزی کنید که با زیبایی شناسی دلخواه شما مطابقت داشته باشد.

با توجه به اینکه این دریچه ها در اندازه های گسترده ای موجود است، یافتن سخه مناسب برای منزل شما آسان است. نصب این تهویه در قسمت پایین دیوار یک روش ایده آل برای انجام آن است. به این ترتیب، آنها می توانند هوای سرد را از زمین دریافت کنند، در حالی که دریچه های شیروانی هوای گرم را از بین می برند.

تهویه دیواری خانه چوبی

توجه داشته باشید که اندازه دریچه هوا به اندازه خانه بستگی داشته باشد. دریچه هایی که در قسمت های بالای دیوار قرار دارند به عنوان یک خروجی عمل می کنند و این باید با ظرفیت دریچه هوا مطابقت داشته باشد. به این ترتیب گردش هوا می تواند متعادل شود. این دریچه ها هم برای ورودی ها و هم برای خروجی ها کار می کنند و نصب آنها کاملاً ساده است. تأثیر آنها بر گردش هوا خانه پیش ساخته چشمگیر است.

نتیجه گیری

تهویه در خانه پیش ساخته چوبی تابستانی ضروری است. این باعث می شود که هوا تازه و بدون بو باشد. به این ترتیب، افراد در خانه تحریک چشم و دستگاه تنفسی خود را ندارند. ثانیاً، اطمینان حاصل می شود که رطوبت خانه حداقلی باشد. با یک محیط خشک، کپک نمی تواند رشد کند و منجر به خرابی ساختمان شود. همچنین چوب و سایر اجزای سازه ای کلبه چوبی نمی توانند پوسیده شوند. ثالثاً، تنظیم حرارت در صورت کافی بودن گردش هوا امکان پذیر است.

مطالعه بیشتر:

10حقیقت که باید در مورد خانه های چوبی بدانید

مزایای ساخت خانه چوبی

 

Leave a Comment